A szinte minden háztartásban megtalálható ikonikus szerkezet a kotyogós útja, mellyel könnyen és egyszerűen bárki tud kávét főzni, több, mint száz évvel ezelőtt indult el..
Az olasz Bialetti és a kotyogós sikertörténete 1919-ben kezdődött, amikor Alfonso Bialetti megnyitotta irodáját félkész alumínium termékek gyártására.
Alfonso Bialetti 1933-ban jelent meg a piacon a Moka Express zseniális ötletével. Az Art Deco kialakításával a kotyogós kávéfőző forradalmasította a kávéfőzés módját, és lehetővé tette a Bialetti cég számára, hogy Alfonso fia, Renato ambícióinak köszönhetően azonnal bevegye magát az egyik vezető olasz kávéfőző gyártóvá.
Bialetti a modern technikát vegyítette az olasz eleganciával és szakértelemmel. Ez később a világ minden táján akkor vált ismertté, amikor Renato Bialetti 1946-ban átvette a gyár vezetését, és elkezdte exportálni a háztartási eszközt.
Amint a Moka Express külföldi piacokat is meghódította Francesco Ranzoni, a csoport jelenlegi elnökének nagyapja alapította az alumínium edények gyártására szakosodott céget: a Rondine Italia-t.
A Bialetti márkanév hírneve tovább erősödött. Megszületett az ’50 -es években rajzolt szerethető és nosztalgiát ébresztő figura, aki felemelt ujjával talán épp egy eszpresszót rendel, azaz a „Kis bajuszos ember”. Ez lett a márka szimbóluma és továbbra is jelen van a Bialetti Industrie Group védjegyein, és a Bialetti márka minden termékén.
1993-ban RONDINE megszerzi a Bialettit. Különböző történelmük ellenére Bialetti-t és Rondine-t ugyanaz a minőség és az innováció iránti elkötelezettség egyesíti: ez vezetett ahhoz a lépéshez,hogy megszerezze az Alfonso Bialetti & C teljes részvénytőkéjét a Faema-tól. 1998-ban, Rondine és Alfonso Bialetti & C. egyesültek.
2005-ben A GIRMI ÉS CEM belép a Bilaetti csoportba, 2006-ban pedig megszerzik az Aeternumot. 2007-ben A BIALETTI INDUSTRIE belép a részvénypiacra.
2010-ben A BIALETTI BEVEZETi AZ „I CAFFÈ D’ITALIA”-t. Miszerint senki sem ismeri jobban a Bialetti-nél a kávé rituáléjának fontosságát az olasz családokban: a helyi hagyományok és technikák teszik egyedivé és félreérthetetlenné egy adott város kávéfogyasztásának szokásait. Ennek eredményeként az I Caffè d’Italia kapszula egy hiteles utazás az olasz stílusú eszpresszó kiválóságán keresztül, kiemelve a szokások és ízek különbségeit északról délre.
2019-ben ünnepelte A Bialetti a 100. évfordulóját.
A Nutella, a FIAT 500 és a Vespa mellett bizony a Moka Expresszt tartják a legikonikusabb Made in Italy terméknek.
Forrás: http://www.bialettikave.hu
https://www.magyarorszagom.hu/kotyogos-kavefozo-tortenete.html
https://www.kaveklub.reblog.hu/kis-szerkezet-nagy-merfoldko-a-kotyogos